TECHNICKÉ INFORMACE

Proces nabíjení elektromobilu je regulován mezinárodními normami IEC 61851 a IEC 62196. Tyto standardy definují různé režimy nabíjení a typ připojení potřebného pro nabíjení elektromobilu. Všechny produkty společnosti CIRCONTROL byly vytvořeny a navrženy v souladu s nejpřísnějšími evropskými předpisy a standardy, které upřednostňují bezpečnost koncového uživatele. CIRCONTROL je přední a neustále inovující společnost, která se zavazuje rozvíjet své výrobky a přizpůsobovat je požadavkům trhu.

REŽIMY NABÍJENÍ

REŽIM 1 (MODE 1)

Pomalé nabíjení střídavým proudem. Používá se standardní zásuvka, která není nijak specifikovaná pro elektromobily. Nutným předpokladem je ochrana pojistkami a ochrana proti zemnímu spojení. Nabíjecí proud dosahuje maximálně 16 A na fázi (výkon 3,7 kW – 11 kW).

REŽIM 2 (MODE 2)

Pomalé nabíjení střídavým proudem. Používá se standardní zásuvka, která není nijak specifikovaná pro elektromobily. Nutným předpokladem je ochrana pojistkami a ochrana proti zemnímu spojení. Nabíjecí proud dosahuje maximálně 32 A na fázi (výkon 3,4 kW – 22 kW). Navíc je nabíjecí vedení zajištěno systémem IC-CPD (In-Cable Control and Protection Device), který je vybaven řídicím a bezpečnostním zařízením. Systém přebírá funkci bezpečnostního zařízení chránicího před chybovým proudem při nabíjení a řídí komunikaci mezi infrastrukturou a vozidlem.

REŽIM 3 (MODE 3)

Pomalé nebo středně rychlé nabíjení v jedno nebo třífázových instalacích. Používá se speciální konektor pro elektromobily. Ochranné prvky jsou zahrnuté do stanice pro elektromobily. Maximálně 64 A na fázi (výkon 14,8 kW – 43 kW). Přímé připojení jednotky elektromobilu k nabíjecí stanici.

REŽIM 4 (MODE 4)

Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Používá se speciální konektor pro elektromobily. Nabíjecí stanice, která se používá výhradně pro elektromobily. Kontrolní a ochranné prvky instalované ve stanici. Maximálně 400 A na fázi (výkon 50 kW – 150 kW).

TYPY KONEKTORŮ

TYP 1

Norma SAE J1772 
5 kolíků (L1, L2/N, PE, CP, CS)
Maximimálně 230Vac 32A
jedna fáze (7.3kW)

TYP 2

7 kolíků (L1, L2, L3, N, PE, CP, PP).
Maximálně 400Vac 63A
tři fáze (43kW)

TYP 3

7 kolíků (L1, L2, L3, N, PE, CP, PP)
Maximálně 400Vac 32A
tři fáze (21kW)

TYP CHADEMO

Nepřímé spojení mezi elektromobilem a napájecím zdrojem DC.
Kontrolní a ochranné prvky instalované v nabíjecí stanici.

COMBO 2

DC konektor kombinovaného nabíjecího systému AC / DC: Přívod plug-in konektoru lze použít také pro nabíjení střídavého napětí pomocí zástrčky AC typu 2. Na straně vozidla je vyžadován jeden vstup pro AC a DC nabíjení.